به گزارش ميراث آريا به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس ، « حسن رفيعي» استاد دانشگاه علوم بهزيستي و مجري آخرين طرح ارزيابي وضعيت اعتياد در کشور (rsa86) با اشاره به وضعيت اعتياد در ايران اعلام کرد : طبق نتايج اين تحقيق ، متوسط در آمد ماهانه معتادان از طرق مختلف از جمله فعاليت در چرخه توزيع و خريد و فروش مواد ، 360 هزار تومان در ماه است که 160 هزار تومان از اين درآمد بطور متوسط صرف اجاره بهاي مسکن مي شود .

وي افزود: بر اساس يافته هاي طرح مذکور ، درصدهايي از نوع زندگي معتادان مشخص شده که بر اساس آن ، 20درصد معتادان کشور در حال حاضر در مسکن شخصي ، 25درصد در مسکن استيجاري و 42درصد در منزل پدري زندگي مي کنند .

استاد دانشگاه علوم بهزيستي و مجري آخرين طرح ارزيابي وضعيت اعتياد در کشور (rsa86) همچنين خاطر نشان کرد : معتادان کشور در مجموع بر حسب ميزان درآمد، از يک هزار تا 5 ميليون تومان در ماه براي اعتياد خود هزينه مي کنند که اين رقم بطور متوسط به 182 هزار تومان در ماه مي رسد .

اين کارشناس در عين حال اين نکته را نيز يادآور شد که بر وضعيت اعتياد در ايران از جمله جزئيات راه هاي درآمد معتادان بايد پژوهش هاي گسترده صورت گيرد تا از اين طريق ، ميزان ضرري که از قبل هزينه کردهاي اعتياد به منابع ملي کشور تحميل مي شود ، برآورد و نسبت به جلوگيري از تحميل اين هزينه کردها اقدام شود ./100

انتهای پیام/

کد خبر 1387112613